04 april 2011 | Commentaren (0)

Het leven zoals het is: PR Terreur (Maandag)

creative strategies,doro,pr,marketing,communicatie,doro phone easy,gsm(mijn iPhone rinkelt)

 

Ik: Met Ben.

 

Vrouw: Spreek ik met Ben Van Alboom?

 

Ik: Spreekt u mee.

 

Vrouw: Goeiedag, met Elke R. van CreativeStrategies. Ik bel u in verband met een wedstrijdvoorstel dat ik u vorige week heb toegestuurd voor Knack Focus. Hebt u dat gelezen?

 

Ik: De kans is klein.

 

(ik krijg elke dag zo'n 250 mails, waarvan dingen met een overduidelijk geautomatiseerde aanspreking en een onderwerp als 'Wedstrijd voorstel: win een Doro PhoneEasy 410 GSM' onmiddellijk worden gedelete)


Elke R: Het gaat over een innovatief Doro-product dat mogelijks nauw aansluit bij de leefwereld van uw lezerspubliek: een gsm voor senioren. Past perfect binnen uw lifestylerubriek, lijkt mij.

 

(nu moet u weten dat ik die rubriek al zeker twee jaar niet meer doe, maar gezien de (ir)relevantie van het product voor Knack Focus heeft het geen nut om dat aan Elke R. uit te leggen en haar het telefoonnummer van mijn opvolger te geven)

 

Ik: Dit lijkt mij niet echt iets waar de Knack Focus-lezer op zit te wachten.

 

Elke R: Wie is uw publiek dan?

 

Ik: (na een stilte van twee seconden) Ik neem aan dat u Knack Focus toch al in handen hebt gehad?

 

Elke R: (na een iets langere stilte) Nee, ik ... (mompelt iets onverstaanbaar)

 

Ik: (tussen geërgerd en verbouwereerd) Dus u werkt voor een PR-bureau en u hebt een tijdschrift dat wekelijks verschijnt op meer dan 120.000 exemplaren nog nooit in handen gehad?

 

Elke R: (het blijft stil)

 

creative strategies,doro,pr,marketing,communicatie,doro phone easy,gsmIk: Bon, Knack Focus is een entertainmentmagazine dat voornamelijk gaat over film, muziek en televisie. En het wordt gelezen door - weet ik veel - mensen tussen 15 en 45.

 

Elke R: (alsof ze niets van wat ik net heb gezegd heeft geregistreerd) Ah, maar ik denk dat wij uw naam uit ons adresbestand hebben geplukt.

 

Ik: Ja, en?

 

Elke R: Er staat 'consumer electronics' naast, dus ik dacht dat u in de gsm voor senioren geïnteresseerd kon zijn.

 

Ik: (zucht) Kijk, was het een iPhone geweest, dan zou Knack Focus er eventueel in geïnteresseerd kunnen geweest zijn. Maar dus niet in een gsm voor senioren. Enfin, u snapt toch dat een medium een specifieke doelgroep heeft, en senioren zijn niet die van Knack Focus.

 

Stomme geit: Maar senioren lezen niet altijd de boekskes en als ze dan naar een gsm op zoek gaan, vragen ze dat vaak aan hun kinderen en die lezen ...

 

Ik: ... dan maar ook Plus Magazine! Mevrouw, u neemt uw job niet serieus. Ik zou op zoek gaan naar iets dat meer aansluit bij de beperkte inzet waar u toe bereid bent en de bovenmatig beperkte inzichten waartoe u in staat bent. Bye!

 

(einde gesprek)

Post een commentaar